SEO Analyse: je website hoger in Google via verborgen posities

Hoog scoren in Google en gevonden worden op al jouw favoriete zoekwoorden. Wie wil het niet. Maar wat als ik je vertel dat je met deze SEO analyse achter verborgen posities komt? Posities die je nu al hebt gewonnen, zonder dat jij het doorhebt.
Lees snel verder en ontdek:

• Welke tools jou helpen bij het opsporen van vergeten zoekwoorden;
• Op welke wijze je scoort op honderden zoekwoorden tegelijkertijd;
• Hoe je in 3 stappen de waarde van je website even strategisch als eenvoudig vergroot.

Vind je Verborgen Posities met de SEO Analyse

DE SEO Analyse in 3 stappen

Hoger in Google komen is op meerdere manieren mogelijk en gevonden worden op 1,2 of 10 zoekwoorden is natuurlijk prettig.

Maar wat als het ook op honderden zoekwoorden tegelijk kan?

Hoewel dit nu misschien nog klinkt als een ingewikkelde formule, is dit ook voor jou binnen handbereik.

Stap 1: Maak gebruik van de juiste tools

Er bestaan er verschillende tools en websites die jou inzicht geven in de zoekwoorden waar je nu al op scoort.

Semrush, Ahrefs en Ubersuggest zijn hier goede voorbeelden van.

Zij tonen je niet alleen welke zoekwoorden er verantwoordelijk voor zijn dat men je pagina al weet te vinden, ook het aantal maandelijkse zoekopdrachten op dit zoekwoord en de gekoppelde moeilijkheidsscore worden hierin weergegeven.

Haal de link van de specifieke pagina simpelweg door 1 van de analyse tools, zie alle zoekwoorden waar je momenteel op scoort en waar op je website nog de nodige potentie verscholen zit.

Stap 2: Verbeter je pagina (en SEO)

Heb je één of meerdere ‘onbewuste zoekwoorden’ aangetroffen? Dan is het tijd om in actie te komen en deze stuk voor stuk extra uit te lichten.

Hoe je dit snel en effectief aanpakt?

Ga op zoek naar extra openingen om je bezoekers van aanvullende informatie te voorzien. Scoor je al wel op een zoekwoord, maar heb je dit onderwerp nog maar amper besproken in je artikel?

Vul je artikel aan.

Zorg dat je bij het aanvullen en optimaliseren van je artikel volledig op de hoogte bent van de laatste SEO-technieken en vul je SEO analyse aan met een nieuw zoekwoorden onderzoek.

Stap 3: Maak gebruik van interne linkbuilding om hoger in Google te komen

Al je pagina’s bouwen los van elkaar waarde op. Deze zijn gezamenlijk slim en strategisch in te zetten door gebruik te maken van interne link optimalisatie. In een eerdere aflevering van de Woensdag Gemakdag leggen we je uit hoe je deze vorm van interne linkbuilding handig aanpakt.

4 extra aandachtspunten voor on-page optimalisatie

Wat goed is voor je bezoeker, is goed voor Google. Van links zaaien komt rechts oogsten. Wil je nog sneller klimmen op de Google ladder? Verlies de onderstaande aandachtspunten dan niet uit het oog.